ABD tüketicilerinin enflasyon endişesi 2022 başından bu yana en düşük seviyede: anket
Investing.com – Morgan Stanley’nin en son ABD Tüketici Nabız Anketi’ne göre, analistler tarifelerin gelecekte fiyat baskılarına yol açabileceği konusunda uyarıda bulunurken, tüketicilerin enflasyonla ilgili endişeleri neredeyse üç yılın en düşük seviyesine geriledi.
Bankanın 25-29 Eylül tarihleri arasında yaklaşık 2.000 tüketici arasında gerçekleştirdiği 69. aylık anketinde, katılımcıların %56’sı enflasyonu en büyük endişeleri olarak belirtti. Bu oran Ağustos ayında %60, bir yıl önce ise %63 seviyesindeydi.
Morgan Stanley şöyle dedi: “Enflasyon, tüketiciler için önümüzdeki 12 ayda hala bir numaralı endişe kaynağı olmaya devam ederken, bunu birincil endişe olarak bildiren tüketicilerin oranı 2022’den bu yana en düşük seviyeye düştü.”
Firma, bu iyileşmenin erken olabileceği konusunda uyardı. Analistler, “Tarife fiyat geçişi muhtemelen henüz tamamlanmadı” diye yazdı ve etkilenen firmaların üçte ikisinden fazlasının henüz fiyatları artırmadığını veya daha fazla artış beklediğini belirtti.
Bankanın kurumsal transkript analizinde ayrıca şirketlerin “tarifelerin etkisini azaltmak için fiyatlandırma gücünü kullanmayı giderek daha fazla tartıştığı” tespit edildi.
Tüketicilerin ekonomiye ve hane finansmanına yönelik duyarlılığı da iyileşti.
Morgan Stanley, katılımcıların %36’sının önümüzdeki altı ay içinde ekonominin iyileşmesini beklediğini, bu oranın geçen ay %33 olduğunu belirtirken, koşulların kötüleşeceğini bekleyenlerin oranı %49’dan %46’ya düştü.
Morgan Stanley, bunun “geçen aydaki -%16’ya göre kayda değer bir iyileşme” olduğunu, ancak güvenin Ocak ayındaki zirvelerin altında kaldığını söyledi.
Ankette ayrıca, tüketicilerin %17’sinin miras aldığı ve %14’ünün miras beklediği belirtilerek, mirasın hane finansmanındaki artan rolü vurgulandı.
Morgan Stanley, mirasların “öncelikle tasarruf, emeklilik veya yatırımlar için kullanıldığını” belirterek, bunların uzun vadeli finansal güvenlikle bağlantısını vurguladı.

