Fallout’un yapımcısı Tim Cain bir önceki videosunda orijinal Fallout’un B level bir oyun olduğundan ve bunun nedenlerinden bahsetmişti. Geçtiğimiz günlerde yayınladığı videoda Fallout 2 ekibinden neden ayrıldığını açıklamıştı. Peki neden ayrıldı? Onu harekete geçiren güdüler nelerdi? Detaylar burada.
Fallout 2’den Neden Ayrıldım?
İkinci oyun üzerinde çalışmayı düşünmüyordum. İkinci bir oyun olacağını planlamamıştım bile.’
İlk oyunun şirket tarafından sürpriz bir şekilde beğenilmesinin ardından fark eden Cain, ikinci oyun üzerinde çalışmayı planlamadığını belirtti. Hatta ‘Normally Fallout’ ismini bile düşünüyordum. Vault 13 gibi bir isim buldum çünkü sonraki oyunun adı Vault 14 olamaz.’ Bu süreci istemediğini de sözleriyle vurguladı.
“Özellikle elime dokunulmasını istediler.”
Brian Fargo’nun özellikle gelip sormasını istemesinden sonra proje üzerinde çalışmaya ikna olan Cain, sonunda sadece bir giriş yazıp hikayeyi şekillendireceğini düşündü. “Ama hepsi bu kadar değil, Brian projeyi yönetmemi istedi.” Sözleriyle resmen terfi ettirilmeden ayağa kalkan Cain, projeyi devraldı.
“Fergus’a mutlu olmadığımı zaten söyledim.”
“Şimdi size sonraki aylarda olanları anlatayım. Çok yoruldum.”
İkinci oyunun projesine atanmadan önce bir yıldır orijinal Fallout’u toplamak için uğraş veren Cain, bu işe dahil olamayacağını belirtmişti. Bu durumu Brian Fargo’ya anlattığında Fargo, ‘kovalayayım mı?’ Cain, sadece dahil olmak istediğini söyledi.
Ama tek sorun bu değildi. Asıl sorun, bir önceki oyunun başarısından sonra gelecek olan bonuslarda olacaktır. Oyun yayınlanmadan önce bir hata nedeniyle oyunun çıkışı ertelendi ve Cain, hataya kimin sebep olduğunu Brian Fargo’ya söylemeyerek Brian Fargo’nun sorumluluğunu üstlendi. Bu nedenle iki ay üst üste ikramiyesinden ve maaşından kesinti yapılan Cain, istifa mektubunu Fergus’a verdi. “Sonra Leonard Boyarsky ve Jason Anderson’ın mektubumu kopyalayıp istifa ettiklerini öğrendim.” Sözleriyle takım arkadaşlarından bahseden Kabil, meselini bu vaziyette noktaladı.
haber-azdavay.com.tr