Ekonomi

Otomotiv pazarının liderinden hayatı kolaylaştıran uygulama! Kazayı tespit edip ambulans gönderdi

Fiat Connect basın toplantısında bilgi veren Tofaş Mobilite Analiz Müdürü Hasan Erdoğan, şunları söyledi:

• Mobiliteyi A noktasından B noktasına ulaşmak, hareket etmek, araçlara binmek olarak tanımlıyoruz. Bu iki nokta arasında insan hayatını kolaylaştıracak teknoloji ve çözümlere “mobilite çözümleri” diyoruz.

• Günümüz otomotiv sektöründeki değişimin 25 yıl önce başladığını görüyoruz.

• Türkiye’de rekabetçi bir pazar var ve her geçen gün yeni oyuncular katılıyor.

• Elektrifikasyon, otonom araçlar ve buna bağlı araçlardaki gelişmelerle birlikte bir dönüşüm yaşanırken, müşteri ihtiyaç ve beklentileri de değişiyor, mobilite kavramı ön plana çıkıyor. Ve.

• Öte yandan otomotiv sektöründeki dinamikler de değişiyor ve otomotiv sektöründe katma değerin değerli bir kısmını oluşturan tedarikçiler de değişiyor.

• Tofaş açısından baktığımızda bunu büyük bir mobilite evrimi olarak görüyoruz.

• Müşterilerimizin bizden beklediği ve bizim odaklandığımız mobilite çözümlerinin merkezinde kontak araçları yer alıyor.

• Mobilite hizmetlerini bir ürün veya hizmet olarak düşünebilirsiniz. İşin satın alınması, hizmetin satın alınması, kiralanması, kısacası satın alma dışındaki tüm alternatif modellere “hizmet” diyebiliriz.

• Uzun veya kısa süreli kiralama, abonelik modeli, ücretlendirme hizmetleri… Bunların hepsini “hareketlilik hizmetleri” çatısı altında değerlendiriyoruz.

• İletişim araçları aslında müşterinin markayla ilişki kurduğu, hepsinin merkezinde yer alan ve uzun süredir yatırım yaptığımız bir konu.

• FIAT markası 5 yıldır üst üste Türkiye toplam otomotiv pazarının liderliğini sürdürüyor. Aynı zamanda satış sonrasında hayata geçirdiği müşteri dostu ve hayat veren uygulamalarla da kendi alanında birinci sırayı elde etmektedir.

• Günümüzde müşteriler, mobilite evreninde sadece araç satışı ve satış sonrası hizmet değil, tamamlayıcı ve değer yaratan alanlarda da hizmet almayı bekliyor.

• Mobilite Analitiği kapsamında markamızın bu konumunu güçlendirecek yenilikçi hizmetler geliştirmeye odaklanıyoruz.

• Tofaş’ın üretim ve Ar-Ge deneyimi ve yetkinlikleri sayesinde birçok yenilikçi uygulamayı kendi bünyemizde geliştiriyoruz.

• Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı bağlantı teknolojisi olan ve Ar-Ge Merkezimizin 2018 yılında bir start-up iş birliğiyle hayata geçirdiği taşınabilir uygulama Fiat Connect, Türkiye’nin ilk ve öncü bağlantılı araç teknolojisidir.

• FIAT markasının vaadi; Herkesin konfora, teknolojiye ve tasarıma erişimi var.

• Buna dayanarak; Connect geçen yılın ortasında Ege’de standart hale geldi. Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobiline sahip olan müşterilerimiz, Connect teknolojisine ve Connect’in sunduğu katma değerli hizmetlere standart erişime sahiptir.

• 2023 sonu itibarıyla elimizdeki bilgilere göre şu anda Türkiye’de 100 bine yakın bağlantılı araç parkımız var.

BAĞLANTI “HAYAT KURTARIR”

• Fiat Connect’i 4 başlık altında ele alacağız. Öncelikle Connect’e “hayat kurtar” diyoruz. İkincisi kullanıcının hayatını kolaylaştırır.

• Diğer özellikleri ise müşterilerimize aracınız hakkında bilgi vererek avantajlar sunmasıdır… Güvenlik kapsamındaki işlevler

• Fiat Connect’i geliştirirken müşteri araştırması yaptığımızda karşımıza ilk çıkan şey güvenlik oldu.

• Müşterilerimizin güvenlik konusundaki beklentilerinden yola çıkarak geliştirdiğimiz, müşterilerimize yanlarında olduğumuzu hissettiren çok değerli bir ambulans hizmetimiz var.

• Olası bir kaza durumunda kullanıcılarımız 7/24 çalışan Müşteri Hizmetleri Merkezimiz tarafından anında aranmaktadır.

• Kazadan sonra onlara ulaşabilirsek ambulans yönlendiriyoruz. Veya ihtiyaçları varsa onlarla görüşüyoruz.

• Müşterimize ulaşamamamız durumunda doğrudan kazanın olduğu noktaya ambulans yönlendiriyoruz.

• Bugüne kadar 884 kazada 132 kez ambulans yönlendirdik.

• Hayat kurtaran bir diğer özelliğimiz ise karayollarından aldığımız verilere dayanarak sunduğumuz, Türkiye’de en çok kazanın yaşandığı 250 riskli nokta hakkında kullanıcılarımızı bilgilendiren “Kaza Kara Nokta Bildirimi”dir. Müşterilerimiz kaza olasılığının yüksek olduğu bu noktalardan birine yaklaştıklarında onlara kalp atış sesine benzeyen bir bildirimle bir nevi “dikkatli olun” mesajı gönderiyoruz.

• 2023 yılında 44 bin araca 500 bin bildirim paylaştık. Connect hayatı kolaylaştıran birçok özelliğe sahiptir. Bunlardan biri de uzaktan kapı açma kapama özelliği… Connect kullanıcıları, araçlarından uzakta olsalar dahi, araçlarının kapılarını istedikleri zaman açabiliyor; Anahtar gerektirmeden taşınabilir bir uygulama üzerinden açılıp kapatılabilmektedir.

• Taşınabilir uygulamamız aynı zamanda araç sağlık bilgisi, park yeri bilgisi, çekilme bildirimi gibi pahalı fonksiyonları da içermektedir.

• Bunların dışında hız sınırı sınırlaması olduğu veya aracınızın kullanımda olmadığı durumlarda; Mesafe belirli bir mesafeyi aştığında uyarı almak için mesafe sınırı özelliğini kullanabilirsiniz. Bu özelliği açtığınızda özellikle aracı valeye teslim ettiğinizde uyarı alabilirsiniz.

• Aracınızın yakıtı çeyrek deponun altına düştüğünde sizi en yakın Opet’e yönlendirecek bilgiler sağlar. Müşterilerimiz mobil uygulama üzerinden Opet istasyonlarında araçtan inmeden akaryakıt ödemesi yapabilmektedir.

• Aynı özellik servis harcamalarınız için de geçerlidir. Hizmet ödemelerinizi temassız ve uygulama üzerinden de gerçekleştirebilirsiniz.

İSPARK MEKANLARINI GÖREBİLİYORLAR

• Gerekiyorsa İstanbul’daki İspark lokasyonları veya diğer büyük illerdeki otoparklar; Taşınabilir uygulama üzerinden “yakınımdaki” sekmesinde tekrar görebilirler.

• Connect uygulaması aynı zamanda bulunduğunuz yerin hava kirliliği verilerine de erişerek o noktadaki hava kalitesini ölçerek ne kadar temiz veya kirli olduğunu gösterir.

• 2023 yılına kadar müşterilerimizin Connect’e erişebileceği kanalları artırdık.

• Bunlardan ilki Android Auto özelliğidir.

• Teklifleri bağlayın; Yakıt bilgileri, sürüş puanı, akü durumu, son yolculuklar, bakım için kalan kilometre de aracınızdaki multimedya ekranından takip edilebiliyor. Apple CarPlay’in yakın zamanda sisteme dahil edilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

• Müşteri deneyimini her geçen gün daha ayrıcalıklı bir seviyeye taşıyoruz. Geçtiğimiz yılın uygulamaya özel önemli yeniliklerinden biri de giyilebilir teknolojilerin en yaygını olan Connect’in akıllı saatlerle birlikte kullanıma sunulmasıydı.

• Müşterilerimiz FIAT Connect özelliklerine Apple Watch ve diğer Android akıllı saatlerinden de erişebilmektedir.

• Hayatı kolaylaştıracak bir diğer bahis ise Akıllı Servis Uygulamamızdır. Türkiye’de olmayan, geleceğin satış sonrası hizmetlerine yön verecek yepyeni bir hizmet geliştirdik.

• Akıllı Servis, Fiat Connect teknolojisi üzerine kurulmuş bir yapıdır.

•Araçların bakım zamanı geldiğinde ne kadar ödeyecekleri konusunda kullanıcıların kafasında soru işareti oluşuyor. Akıllı hizmetle bu soru işaretini ortadan kaldırdık.

• Egea sahiplerine özel geliştirilen bu hizmet, hizmet maliyetini müşterilerimiz için öngörülebilir ve net hale getiriyor.

AKILLI SERVİS ABONELERİ 100 KİLOMETRE BAŞINA 79 TL ÖDÜYOR

• Akıllı Servis ile Egea kullanıcılarına fiyat garantili bir ürün sunuyoruz. Akıllı Servis uygulaması ile kilometre bazlı sabit ücretlendirme ve iki yıl boyunca aylık ödeme yöntemi ile tam kapsamlı yetkili servis alınabilmektedir. Akıllı Servis aboneleri her 100 kilometre için 79 TL ödüyor. Bunu Connect üzerinden de takip edebilir.

• Egea kullanıcıları Akıllı Hizmeti Connect uygulaması üzerinden kolay ve hızlı bir şekilde satın alabiliyor; Uygulamada kayıtlı olan kredi kartı bilgileriyle aylık ödemelerini otomatik ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirler.

• Araçla ilgili bilgiler…

• Akıllı Hizmette; Periyodik bakım, aşınma modülleri, balatalar, debriyaj vb. değiştirilmesi gereken garanti kapsamındaki tüm mekanik işlemlerde kullanılabilir. Ayrıca araçta oluşabilecek olası bir arıza konusunda kullanıcıyı önceden uyarıyor ve sistem tahmini yüzde 93 doğru yönlendirmeyle çalışıyor.

• Pahalı hizmetler eklendi…

• Bir diğer konumuz ise Fiat Connect’in avantajları.

• Uygulama içerisinde müşterilerimizin haftalık çark çevirerek ödül kazanmalarını sağlayacak ve uygulama ile etkileşimlerini artıracak oyunlaştırma kurgumuz bulunmaktadır. Burada da müşterilerin kullanım şeklini iyileştirmeye çalışıyoruz. Bu oyunlaştırmayla yakıt tüketimini azaltacak, karbon emisyonunu azaltacak görevler veriyoruz. Haftalık yaklaşık 6 bin iştirakimiz var ve 1.500 müşterimize ödül sunuyoruz.

• Bir diğer konu ise aracın değerlemesidir. Araçla ilgili tüm bilgilere bakılarak anlık olarak araç fiyatlandırması yapılabilmektedir. Ekspertiz sonrasında satın alma garantisi verilmektedir. Müşterilerimizden ayda 200-300’ün üzerinde değerleme talebi alıyoruz.

• Connect Sigorta da sisteme dahildir. 2020 yılında bu uygulamaya başladık ve sektörde öncüyüz. Araçtan aldığımız verileri (sigorta şirketlerini ilgilendiren veriler) iş ortağımız sigorta şirketleriyle paylaşıyoruz. Karşılığında müşteriye ilk poliçeyi alırken yüzde 10 indirim alacağını söylüyoruz. Bundan sonra bir yıl boyunca sürüş noktaları devreye giriyor. Bu noktada müşterilerimizin daha iyi sürüş yapmasına ve kendilerine fayda sağlamasına odaklanıyoruz.

• Akıllı Servis mekanik süreçleri kapsarken Connect Sigorta, hasar tarafında müşterinin tüm ihtiyaçlarını karşılayan bir çözüm olarak öne çıkıyor.

• Hizmete ilişkin detaylara FIAT’ın resmi internet sitesi, Müşteri Hizmetleri Merkezi ve yetkili servislerden de ulaşılabilmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu